Felietony

W rodzeństwie siła

W literaturze – Wilhelm Karl i Jacob Ludwig Karl Grimm, w muzyce – Piotr i Wojciech Cugowscy czy Kasia i Ewa Goławskie, w filmie – NIEGDYŚ bracia Wachowscy. W świecie sztuki przykładów duetów, które łączy przede wszystkim pokrewieństwo, można wymieniać bez liku. Również w przypadku polskiej sceny YouTube możemy się doszukać podobnych koneksji. Z rodziną wychodzi się dobrze tylko na zdjęciach? Mit.

Sztandarowym i najbardziej rozpoznawalnym duetem braci na polskiej scenie YouTube z pewnością są Marek i Dariusz Hoffmannowie. Zapewne, wielu z czytelników po przeczytaniu tych nazwisk zapyta się w podświadomości: „Kim oni niby są?”. Spróbujmy zatem jeszcze raz – AdBuster i SciFun. Lepiej? Lepiej. Pierwszy z nich zajmuje się regularnym zachodzeniem za skórę koncernom i producentom reklam, konfrontując ich marketingowe chwyty z rzeczywistością. Drugi natomiast stara się zarazić widzów zapałem do nauk ścisłych, poruszając przy tym zagadnienia ze świata m.in. astronomii, fizyki czy matematyki. Choć sam z wykształcenia jest informatykiem.

W przypadku AdBustera lawina popularności ruszyła wraz z opublikowaniem filmiku pt. „Sekret Vizira”, w którym na swój sposób wytknął intrygujący błąd w reklamie popularnego proszku do prania (pozdrawiamy gangstera Zygmunta, który siedzi w tych klimatach po uszy). I się zaczęło – filmik w sposób wirusowy trafił na ekrany monitorów wielu Internautów. Z kolei SciFun, zainspirowany sukcesem brata, postanowił otworzyć swój własny kanał i dzisiaj należy do czołówki polskich „jułtuberów” (czy nadal wypada to pisać w cudzysłowie, czy możemy sobie to już odpuścić?).

Przeczytaj to!   Dem w "Studiu Konesera", czyli jak robić dobre reklamy

Bracia Hoffmann nie poprzestali na prowadzeniu dwóch indywidualnych kanałów i otworzyli jeden wspólny, o nazwie „Tube Raiders”, w którym przemierzają niezbadane jeszcze rejony, najczęściej ruiny budynków lub tereny leśne. Ich wspólny projekt na dzień dzisiejszy posiada niemal 105 tysięcy subskrybentów oraz blisko 37 tysięcy fanów na Facebooku.

Innym przykładem braterskiej siły na polskim YouTube mogą być Vertez i Negatyw. Ten pierwszy zajmuje się publikowaniem filmików z gier (popularne „Let’s play”) i zbliża się do astronomicznej liczby 400 tysięcy subskrybujących. Drugi natomiast pała się produkowaniem – najczęściej humorystycznych – vlogów, a także od czasu do czasu publikuje podobne materiały, co jego brat, czyli growe. I chociaż nie do końca wiadomo czy ci twórcy nie określają siebie braćmi samozwańczo, to z pewnością można ich wymienić w tym tekście.

Czy znacie inne podobne przypadki na naszej rodzimej scenie YT? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Dodaj komentarz

Najpopularniejsze

Wszystko o polskiej scenie YouTube.

© 2016 - vStars.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Sekretarz redakcji - Ksawery Tyzo.

To Top