Newsy

Gonciarz zakłada ekskluzywny sklep! Czym jest projekt NAEBA?

NAEBA - marka ekskluzywnych i designerskich koszulek

Z samego założenia NAEBA ma być marką skierowaną do osób o nastawieniu podobnym do Krzysztofa Gonciarza: kochających podróże, a także mających głębsze spojrzenie na rzeczywistość.

Czy NAEBA ma szansę na sukces?

YouTuberzy coraz częściej, poza produkcją filmów, zakładają własne firmy i przechodzą do świata biznesu. W USA Casey Neistat napisał wraz z współpracownikami aplikację Beme, alternatywę dla Snapchata, którą sprzedał za 25 mln. dolarów telewizji CNN. W Polsce, dla przykładu, otworzony został sklep Rich Zone z koszulkami m.in. dla fanów Gimpera czy Nitrozyniaka. Na eventach gamerskich, przy stoiskach różnych firm, możemy spotkać stojących za kasą twórców sprzedających ubrania, piórniki czy plecaki, na których wydrukowane są ich twarze. Ale… to nie wszystko. Przedwczoraj, 9 grudnia 2016, prowadzący najpopularniejszej w Polsce serii vlogowej, Krzysztof Gonciarz, otworzył swoją własną markę odzieżową. Przed Wami projekt NAEBA, o którym będzie głośno. 

„To jednak nie jest taki normalny youtubowy merchandise, którego możecie się spodziewać. To są ekskluzywne, designerskie t-shirty…” – mówi Krzysztof Gonciarz w filmie przedstawiającym projekt NAEBA.

NAEBA to uhonorowanie Japonii

Jeżeli ktoś na bieżąco śledzi filmiki Krzyśka, to z pewnością kojarzy etymologię nazwy jego nowej marki. Naeba jest stratowulkanem położonym w centralnej części Japonii. Nazwa projektu jest zatem pewnego rodzaju uhonorowaniem i wyrazem szacunku dla Kraju Kwitnącej Wiśni.

„100 zł za koszulkę z nadrukiem?!”

Z samego założenia NAEBA ma być marką skierowaną do osób o światopoglądzie podobnym do Krzysztofa Gonciarza: ludzi kochających podróże, a także mających głębsze spojrzenie na rzeczywistość. Feedback nt. NAEBY pozostawiony przez widownię vlogera to mieszane opinie, ze znaczną przewagą tych negatywnych – film promujący markę ma prawie 10 tysięcy łapek w dół, a zaledwie 5,5 tysiąca w górę .

Nie braknie też pod owym filmem komentarzy wulgarnych, gdzie w większości przypadków ogromny sprzeciw wobec najnowszego projektu Krzysztofa budzi cena produktów. Za koszulkę zapłacimy bowiem 99 PLN, a za longsleeve już 110 PLN. Czy to są duże kwoty? Biorąc pod uwagę fakt, że ciuchy te szyte są w niewielkich nakładach, od początku do końca w Polsce (a nie w Bangladeszu, kraju taniej siły roboczej i wyzysku pracowników), a również ze świetnej jakości materiałów, to nie tak bardzo. Co więcej, marża, którą Krzysztof wyliczył w opublikowanym 12 grudnia sprostowującym filmie, finalnie okazała się relatywnie niewielka, bo wynosi tylko 20% ceny koszulki.

Przeczytaj to!   6 rzeczy, bez których nie powinnaś jechać na wakacje

 

NAEBA od Krzysztofa Gonciarza - ekskluzywne i designerskie koszulki

NAEBA ma o wiele szerszy asortyment niż same t-shirty. W jej ofercie znajdziecie również książki napisane przez Krzyśka zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej, zeszyty czy „Pana pierożka”, poduszkę która cieszy się ogromną popularnością na jego kanale.

Idea – motor projektu NAEBA?

Projektantem jednego z wzorów oraz krojów designerskich koszulek NAEBY jest Patryk Wojciechowski będący finalistą „Project Runaway”. Szansę zaprojektowania reszty nadruków dostali natomiast Andrzej Śleszyński, Kasia Karwicka i Olga Kaczmarzyk – najlepsi graficy z najlepszych udzielający się na grupie Beczkownicy. To dowodzi, że projekt zasługuje na miano ekskluzywnego – realizowany jest przez szanowanych i nagradzanych artystów, których imiona i nazwiska same w sobie stanowią bardzo silne marki, a także przez jak dotąd nieodkryte talenty. Pozostała część teamu prezentuje się następująco:

  • Kasia Karwicka – projektantka logo
  • Edyta Potrząsaj – fotografka
  • Joanna Wolff – stylistka
  • Joanna Stawowy – makijażystka
  • Melka Kowal – „mózg operacji” oraz modelka
  • Jan Michniak – model

Według zapewnień Gonciarza marce NAEBA przyświeca idea, chęć pogłębienia więzi ze swoją publiką za pomocą serii koszulek, które odzwierciedlają charakter contentu kanału Krzysztofa. Mimo chwilowego sprzeciwu internautów i błędów, niedociągnięć marketingowych, które Gonciarz popełnił i do których się otwarcie przyznał,  jesteśmy przekonani, że filozofia koszulek i marki NAEBA sprawi, że projekt okaże się dużym sukcesem.

Mateusz Skulski & Ksawery Tyzo

Dodaj komentarz

Najpopularniejsze

Wszystko o polskiej scenie YouTube.

© 2016 - vStars.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Sekretarz redakcji - Ksawery Tyzo.

To Top