Newsy

Pepsi zraziło do siebie świat przez słodką reklamę – dlaczego?

reklama Pepsi

To tak, jakby człowiek na szalupie ratunkowej spojrzał uśmiechnięty w kamerę, pokazując Pepsi – mając za sobą tonącego Titanica i krzyki ludzi.

Pepsi w tym tygodniu wpuściło do sieci swoją nową reklamę, w której wystąpiła Kendall Jenner. Jest to jeden z najbardziej kontrowersyjnych, nielogicznych i obraźliwych tworów komercyjnych w dziejach. Przynajmniej według internetu. Co poszło nie tak?

Jedność, miłość i Pepsi

Dwu i pół minutowa reklama miała nieść jedno przesłanie: jedność, miłość i.. Pepsi, które rozwiązuje wszystkie problemy. Wideo zaczyna się od pokazania protestu. W tłumie można dostrzec ludzi wszystkich narodowości i osoby o różnych preferencjach seksualnych. Transparenty natomiast nie mają nic wspólnego z realnym protestem. Bardziej przypomina to studencki happening. Przypomina, ale nim nie jest – ewidentnie zaznaczono obecność policji. Pochód zostaje zauważony przez Kendall Jenner biorącą udział w sesji zdjęciowej. Dołącza ona do marszu i momentalnie staje się kimś na kształt przywódcy, po czym wręcza puszkę Pepsi policjantowi. To, co się dzieje dalej, nie ma najmniejszego sensu. Otóż tłum zaczyna wiwatować, policjanci są uśmiechnięci i wszystkie problemy zostały zażegnane. Okazało się jednak, że rzeczywistość nie jest tak kolorowa i wesoła.

Koncern w ogniu krytyki

Producent napoju bliźniaczo podobnego do Coca-Coli został przywiązany do stosu, a internauci rzucili zapałkę pod nogi i patrzyli, czy przypadkiem stos nie gaśnie. Głównym zarzutem było wykorzystanie protestu (czyli symbolu ważnych zmian i walki o prawa) w reklamie napoju. A taka sytuacja nie powinna mieć miejsca ze względu na realne cierpienia ludzi podczas licznych wyjść na ulice ruchu Black Lives Matters, do którego reklama się odwoływała. To tak, jakby człowiek na szalupie ratunkowej spojrzał uśmiechnięty w kamerę, pokazując Pepsi – mając za sobą tonącego Titanica i krzyki ludzi. Firma po niecałym dniu ognistej krytyki zdjęła reklamę, wydając przy tym oficjalne oświadczenie:

Pepsi chciała stworzyć światową wiadomość o jedności, pokoju i zrozumieniu. Ewidentnie się pomyliliśmy i przepraszamy za to. Nie mieliśmy zamiaru naśmiewać się z poważnych spraw. Wycofujemy reklamę i bardzo przepraszamy Kendall Jenner za postawienie jej w takiej sytuacji

O sprawie natychmiast wypowiedziało się mnóstwo zagranicznych twórców, w tym PewDiePie, który skomentował sprawę, nawiązując do zaostrzonej w ostatnim czasie polityki reklam na YouTube:

Rezygnują z reklam na YouTube, żeby potem wypuścić takie gówno?

Podsumowując, reklama ta pozbawiła prawdopodobnie sporą część ludzi pracy, mnóstwo dolarów zostało wyrzuconych w błoto, a reputacja Kendall Jenner (i tak już niezbyt ciekawa) została pogorszona. Wniosek jest jeden. Nie należy tworzyć reklamy z czyjejś tragedii.

Dodaj komentarz

Najpopularniejsze

Wszystko o polskiej scenie YouTube.

© 2016 - vStars.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Sekretarz redakcji - Ksawery Tyzo.

To Top