Felietony

Intel nakręca falę konsumpcjonizmu

Nie masz nowego sprzętu? Wstydź się!

Nie masz nowego sprzętu? Wstydź się!

5 września 2016 roku miała premierę reklama nowego laptopa Lenovo Yoga 900, którą zobaczyć można na oficjalnym profilu facebookowym Intel Polska oraz na Youtube na kanale Intel Polska.

Pokrótce – autorzy reklamy starają się wmówić swoim potencjalnym klientom, że starych laptopów należy się wstydzić, bo wyglądają jak eksponaty muzealne. Mało tego – należy je natychmiast wymienić na nowego Lenovo, wtedy jest się kimś.

Reklama jak reklama, jednak wywołała ona niezbyt przyjemny odzew – czyżby internauci mówili „STOP” szalonej pogoni za konsumpcją?

1

 

W dobie kupowania rzeczy dla samego faktu ich posiadania i rzucania się na nowinki techniczne dość przyjemnie czyta się głosy rozsądku. Pojawiły się także komentarze, które odnoszą się nie tylko do nieopłacalności wywalania starych sprzętów na poczet nowych „jednorazowych”, ale także dotykają tematu produkcji kolejnej góry elektrośmieci.

Przeczytaj to!   Clever Team: scam wycelowany w dzieci, para-sieć partnerska

2

 

4

5

Komentujący uświadamiają również, że złożenie sprzętu samemu nie tylko nie jest trudne, ale obniża koszt o kilka tysięcy złotych, a efekt jest niejednokrotnie lepszy od tego, co oferuje nam firma. Intel uważa, że laptop za kilka stów nie będzie tym samym, czym nowy Lenovo – a jednak…

3

Przykłady można by jeszcze przytaczać przez kilka stron.

Można powiedzieć „nie stać cię – nie kupuj”, „każdy kupuje to, co chce”, jednak rozsądne argumenty użytkowników Facebooka zalały reklamę i sprawiły, że Intel może jednak wstydzić się formy, w jakiej spot został przedstawiony publiczności.

A jakie jest Wasze zdanie? Widzieliście już Muzeum Starych Komputerów?

 

 

Dodaj komentarz

Najpopularniejsze

Wszystko o polskiej scenie YouTube.

© 2016 - vStars.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Sekretarz redakcji - Ksawery Tyzo.

To Top