Felietony

Break free – wzruszająca reklama odrzucona przez firmę Adidas

Break Free

Wszyscy byli tak wzruszeni po obejrzeniu tej niedoszłej reklamy, że została rozpętana internetowa burza, gdzie obiektem hejtu był Adidas, a obiektem westchnień – reklama Break Free.

Eugen Merher, 26-letni student akademii Filmowej Badenii-Wirtembergii w Ludwigsburgu, wraz ze swoimi znajomymi stworzył reklamę pt. „Break Free” dla Adidasa. Opowiada ona historię pewnego emerytowanego maratończyka, który po natknięciu się na swoje stare buty do biegania zapałał chęcią powrotu do swojej młodzieńczej pasji. Nie spodobało się to jednak personelowi domu starców, w którym przebywa. Pracownicy nie pozwalają mu na opuszczenie budynku (stanowiącego dla naszego protagonisty niemal więzienie) oraz rekwirują jego adidasy. Promykiem nadziei okazują się być inni emeryci przebywający w przybytku. Postanawiają pójść w sukurs byłemu maratończykowi i wykradają jego „adaśki”. Gdy personel chce powstrzymać go przed opuszczeniem domu starców, emeryci zastępują im drogę jednocześnie uwalniając głównego bohatera.

Adidasowi nie udzielił się ogólny zachwyt nad Break Free

Eugen wysłał tę reklamę do Adidasa, lecz nie otrzymał odpowiedzi. Mimo, że jego projekt został odrzucony, przez swą głębię został doceniony na Youtube zajmując pierwsze miejsce w kategorii „na czasie”, tym samym stając się viralem. Internauci na całym świecie oskarżają rynkowego giganta, że odmówił ze względu na to, iż wizerunek starca nie wpasowuje się w ich styl marketingowy. Wszyscy byli tak wzruszeni po obejrzeniu tej niedoszłej reklamy, że rozpętała się internetowa burza.

Adidas pewnie pluje sobie teraz w brodę myśląc o popularności, jaką przyniosłaby mu reklama, która wpływa na ludzi w takim stopniu. Ogólnoświatowe nagłośnienie tej produkcji przez media, serwisy i fora, przysporzyłoby tej marce tyle uznania, ile fenomenalnym reklaom Allegro, o których pisaliśmy w tym artykule. Niestety już za późno – Adidas odmówił i musi pogodzić się z falą krytyki.

Autorzy projektu lubią wsadzić kij w mrowisko

Co ciekawe nie jest to pierwszy przypadek gdy ci konkretni studenci wbijają ćwieka dużej marce. Kilka lat temu nagrali film, w którym Mercedes potrąca małego Adolfa Hitlera. Następnie pojawia się napis: „Rozpoznaję zagrożenia zanim się pojawią”. Trąci reklamą? Owszem. Studenci otrzymali nawet nagrodę od akademii filmowej, którą (o ironio) sponsoruje właśnie Mercedes-Benz. Firma musiała się gęsto tłumaczyć, że nie miała z tym tworem nic wspólnego. PR-owcy bardzo szybko stwierdzili, że nigdy nie umieściliby w swojej reklamie motywu zabijania dziecka. O ile jestem w stanie się z tym zgodzić, o tyle wiem, że przyszedł czas, by nadrobić najnowsze trendy i wziąć pod uwagę sukces „Break Free” i Allegro przy projektowaniu nowych reklam. Z niecierpliwością czekam na ich nową, lepszą jakość.

Dodaj komentarz

Najpopularniejsze

Wszystko o polskiej scenie YouTube.

© 2016 - vStars.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Sekretarz redakcji - Ksawery Tyzo.

To Top